Навіщо інтернет-магазину потрібна електронна торгівля

Час читання: 3 хвилин

Термін «електронна комерція», «електронна торгівля» чи «e-commerce» вже кілька років активно обговорюється, проте далеко не всі представники бізнесу у сфері онлайн розуміють це поняття і, тим паче, повноцінно реалізують. У цій статті ми розглянемо аспект відстеження електронної торгівлі в інтернет-магазинах, акцентуємо на актуальності та перевагах електронної комерції.

Що таке електронна торгівля?

Відстеження електронної торгівлі є передачею даних про покупки на сайті до системи аналітики (Google Analytics).

   

Завдяки встановленню коду e-commerce, у звітах Google Analytics можна побачити покупки, які зробили користувачі на вашому сайті за певний період часу:

 
 
  • кількість покупок;
  • кількість одиниць товарів;
  • категорія товару;
  • середній чек;
  • середня ціна товару;
  • дохід щодо кожного товару;
  • загальний дохід;
  • кількість днів до транзакції/
   

Не секрет, що загальна кількість покупок, кількість покупок певного товару чи певної категорії, дохід та інші дані доступні власнику інтернет-магазину без налаштування електронної торгівлі. Але, припустимо, підрахувавши прибуток, з'ясовується, що ви працювали в мінус. І що робити далі?

Зменшити маркетинговий бюджет?

Відмовитись від продажів через сайт?

Якимсь чином збільшити кількість продажів?

Відповідь на ці та інші подібні питання можна дати лише розглянувши ці показники у розрізі джерел трафіку та витрат на кожен із них. Ось тут нам і знадобиться e-commerce.

Одне джерело може приносити більше конверсій, але не більше транзакцій. Або ж, кількість транзакцій з одного джерела може бути найбільшим, але прибуток із цього ж джерела може бути меншим, ніж у інших. Для того, щоб визначити найефективніше джерело, необхідно порахувати ROI (рентабельність інвестицій у рекламу) для кожного з них.

 

Очевидно, що не маючи даних щодо доходу з кожного джерела, дізнатися про реальну віддачу від маркетингу не вийде. До того ж, ROI – головний орієнтир під час оптимізації маркетингових кампаній. Розглядаючи ROI детальніше (пристроями, регіонами, днями тижня тощо) і вносячи відповідні корективи до рекламної кампанії, можна значно збільшити не лише рекламні показники, а й фактичний прибуток клієнта.

Які ще висновки можна зробити, переглянувши звіти електронної торгівлі?

Які продукти добре продаються та найбільше потрібні вашим клієнтам.

• Дохід на транзакцію та кількість куплених товарів на транзакцію. Наприклад, якщо кількість товарів на транзакцію є нижчою, ніж вам хотілося б, ви можете ввести знижки при купівлі певної кількості товарів або пропонувати безкоштовну доставку.

Термін ухвалення рішення про купівлю. Якщо ваш цикл продажів стабільний або його сезонність передбачувана, ви можете робити надійні прогнози доходів. Якщо клієнти зазвичай здійснюють численні відвідування до покупки, можливо, варто задуматися про зміну дизайну сайту, щоб користувачеві було простіше потрапити на сторінки здійснення покупки або на сторінки з варіантами, що дозволяють користувачам порівнювати ваші продукти та ціни з конкурентами. Для маркетологів ця інформація стане в нагоді для налаштування ефективного ремаркетингу.

Ефективність списків, каталогів і блоків товарів, що використовуються на сайті (наприклад, стандартний каталог на сайті, блок рекомендованих товарів або найбільш часто придбаних тощо) підкажуть вам сильні та слабкі сторони вашого сайту з боку продажу.

Маючи дані електронної торгівлі в Google Analytics, ви отримаєте повну картину того, як працює ваш маркетинг та як його покращити. Ви зможете побачити, які джерела трафіку фактично призвели до замовлень та які джерела трафіку призвели до додавання товарів у кошик, але не призвели до покупок. Все це можливо після налаштування відстеження електронної торгівлі. Також, електронна торгівля значно розширює ваші можливості як стратега:

Вам потрібно продати більше футболок XXL? Таргетуйтеся на відвідувачів, які раніше купували одяг великих розмірів.

• Якийсь товар часто шукають, але не купують? Скоріш за все, проблема в ціні. Надішліть 10% знижку на цей товар відвідувачам, які додавали його в кошик, але не оформили замовлення.

Використовуйте ремаркетинг з націленням на відвідувачів, які купили телефон без чохла і пропонуйте їм все-таки придбати чохол!

• Надсилайте рекламу запчастин для Audi тільки власникам Audi (тим, хто вже купував запчастини для Audi), власникам Lada буде доречніша реклама товарів Lada і т.д.

Чим раніше ви впровадите E-commerce – тим вище буде ваш ROI.


 

Задати питання

Є питання по статті? - Задайте їх нам, ми з радістю відповімо Вам!

Читайте також: