Різниця між B2B та B2C маркетингом в онлайн-бізнесі
Маркетинг у моделях B2B (бізнес для бізнесу) та B2C (бізнес для споживача) має значні відмінності, зокрема у підходах до продажів, комунікації та стратегії.
Рано чи пізно до інтернет-маркетолога чи власника бізнесу приходить ідея запустити рекламу на YouTube. Усвідомлення того, що щомісяця відеохостинг відвідує понад 2 мільярди унікальних користувачів, що людям подобається дивитися відео, що цей формат задіє відразу кілька органів чуття, розпалює інтерес рекламодавця та стимулює швидше зайти на новий рекламний майданчик.
Все було б добре, якби не логічне питання, яке ставлять собі розумні фахівці: як відстежити ефективність реклами в ютубі? Як зрозуміти, чи приведуть витрачені гроші до продажу чи просто розчиняться у повітрі?
Тому найчастіше через незнання, які показники ефективності відеореклами враховувати, як її аналізувати, багато хто відмовляється від цього виду просування. У той же час, ті, хто успішно керує відеокампаніями, добирає значний відсоток цільової аудиторії та додаткових конверсій з цього каналу. Тому пропонуємо розібратися в тому, як відстежувати результати реклами на YouTube, щоб не боятися масштабуватись за рахунок цього рекламного майданчика.
1. Верх воронки продажів. Найчастіше головна мета відеореклами – максимально охопити цільову аудиторію, донести потрібний меседж, познайомити з новим продуктом, побудувати асоціацію з брендом. Це ваша злітна станція на дорозі customer journey.
2. Робота на перспективу. Охоплювальні кампанії працюють довго. Не варто одразу чекати великого сплеску конверсій. Так само, як і не потрібно чекати на ефект тільки від однієї відеокампанії. Необхідно побудувати стратегію залучення користувачів, активно використовувати списки ремаркетингу, побудовані на переглядах ваших рекламних роликів, вміло сегментувати аудиторію та забезпечити показ різноманітних медійних оголошень вибраним сегментам.
Щоб відстежувати конверсії, потрібно встановити на сайт код, який збиратиме дані. Найпростіше це зробити за допомогою Google Ads Conversion Tracking. Втім, якщо у вас вже є рекламний обліковий запис Google, налаштований Google Analytics і цілі, то можна пропустити цей крок.
Тепер про можливі сценарії «Взаємодія з роликом – конверсія»:
Конверсія після кліку (click-through). Стандартний ланцюжок послідовності: користувач натискає на оголошення або будь-який інтерактивний елемент, потрапляє на сайт і здійснює конверсійну дію. Тобто зрозуміло, що відео привело до покупки, оскільки з нього був клік і покупка. При цьому період ретроспективного аналізу можна вибрати до 90 днів.
Конверсія після перегляду (engaged view). Припустимо, користувач не клікав по оголошенню і не переходив на сайт, але дивився ролик досить довго, щоб отримати закладену рекламодавцем інформацію (наприклад, TrueView for action – це від 10 секунд). У такому разі буде зарахований перегляд, а скоєна через якийсь час конверсія – заслуга відео. Але є важливий нюанс: конверсії переглядів потрапляють у звіт для всіх конверсій по кліках.
Конверсія після показа (view-through). У випадку, якщо користувач дивився ролик менше 10 секунд, тобто натиснув «Пропустити», але пізніше потрапив на сайт і зробив конверсію, така конверсія відобразиться в стовпці «Конверсії показів». При цьому показник не враховує взаємодії з іншими рекламними оголошеннями. Максимальне вікно ретроспективного аналізу для конверсій – 30 днів.
Як бачимо, для відео є свої засоби відстеження конверсій, але іноді їх може бути недостатньо для повного аналізу картини. Наприклад, щоб зареєструвалася конверсія на показ, потрібно, щоб виконалася низка досить рідкісних умов. Тому можна настроїти відстеження мікроконверсій. Почніть аналіз трафіку з відеокампаній з досягнення цілей з невисокою цінністю (кліки за кнопками CTA, передплати новин, переходів на сторінку з цінами тощо).
Також якщо ви оберете інтелектуальну стратегію призначення ставок для кампанії, то варто розуміти, що система не зможе якісно оптимізуватися за відкладеними конверсіями. Тут якраз прийдуть на допомогу налаштовані мікроконверсії, які відбуваються набагато швидше, а отже, статистики буде достатньо, щоб алгоритми чудово оптимізували покази під ці події.
Лайфхак. Ще одним способом оцінки ефективності відеореклами може бути такий хід: зберіть список аудиторії, які переглянули ваші рекламні ролики і додайте їх в інші кампанії як аудиторії для спостереження. У міру накопичення статистики можна буде порівняти коефіцієнт конверсії для різних аудиторій.
Є питання? Бажаєте замовити якісне налаштування реклами в Google? Звертайтесь, з радістю допоможемо вам!
Є питання по статті? - Задайте їх нам, ми з радістю відповімо Вам!
Маркетинг у моделях B2B (бізнес для бізнесу) та B2C (бізнес для споживача) має значні відмінності, зокрема у підходах до продажів, комунікації та стратегії.
Пошукова оптимізація (SEO) є невід’ємною частиною онлайн-маркетингу, і зміни в алгоритмах Google можуть значно вплинути на видимість вашого вебсайту в пошукових системах. У 2025 році SEO-стратегії набудуть нових особливостей, враховуючи інновації у штучному інтелекті, еволюцію користувацьких запитів і зміни в алгоритмах Google. Як бізнесам підготуватися до цих змін і адаптувати свої стратегії для досягнення найкращих результатів? Давайте розглянемо це питання.
Веб-дизайн є ключовим елементом у створенні сайту, який не лише приваблює користувачів, а й забезпечує високий рівень конверсії. Конверсія — це процес перетворення відвідувачів на клієнтів або користувачів, які виконують бажану дію, будь то покупка, підписка на розсилку або заповнення форми. Ось кілька базових понять веб-дизайну, які допоможуть вам покращити конверсію вашого сайту.
Свята, відпустки та інші сезонні події створюють прекрасний привід для активного рекламування. Створіть спеціальні рекламні сезонні кампанії, спрямовані на задоволення потреб вашої аудиторії в цей період. Наприклад, великодні або новорічні знижки, літні акції або осінні пропозиції — усе це може привернути увагу клієнтів.
Правильно спроєктована сезонна рекламна активність може послужити важливим кроком до масштабування бізнесу. Збільшення продажів у сезон призведе до залучення нових клієнтів, які стануть постійними споживачами вашого товару чи послуги.
Бізнесу слід розбиратися в основних поняттях таргетованої реклами у Фейсбук та Інстаграм та інших соціальних мережах, щоб спілкуватися з таргетологами однією мовою та ставити правильні питання. Якісна комунікація допомагає грамотно витрачати рекламний бюджет та отримувати очікувані результати. То що ж варто знати підприємцю про таргет у Фейсбук та Інстаграм? Давайте розбиратися 😉