Як створити інтернет-магазин: чек-лист для новачків
Платформа для створення інтернет-магазинів Хорошоп шість років надає свої послуги як досвідченим гравцям ринку електронної комерції, так і тим, хто робить перші кроки. У цій статті вони розповіли як без досвіду запустити свій бізнес в інтернеті.
Вибір ніші інтернет-магазину
Кожен інтернет-магазин займає своє місце на ринку – нішу. Від неї залежить категорія товарів, які ви продаватимете, цільова аудиторія, попит та багато іншого. Ніш сотні, якщо не тисячі, але як зрозуміти, яка з них ваша?
Як шукати нішу
-
Зверніть увагу на свої інтереси. Наприклад, ви захоплювалися косметикою, намагалися робити її самостійно, а потім відкрили косметичний інтернет-магазин. Це ідеальний варіант, тому що ви любите свою справу і будете в ній добре орієнтуватись.
-
Слідкуйте за трендами в електронній комерції. Якщо ви не змогли визначитись із нішою самі, скористайтеся думкою експертів. Читайте тематичні сайти та виділяйте для себе трендові ніші. Можливо, одна з них припаде вам до душі.
-
Оцініть перспективність ніші. Коли інтернет-магазин почне розвиватися, вам доведеться збільшувати свій асортимент. Тому вибирайте нішу, яку можна масштабувати.
-
Визначте цільову аудиторію. Створіть образ покупця для обраної ніші та подумайте, наскільки їх багато та яка у них платоспроможність. Пам'ятайте, що чим ширша цільова аудиторія, тим вища конкуренція, оскільки за ту саму аудиторію боротимуться абсолютно різні ніші. Тому рекомендуємо максимально детально описати сегменти вашої цільової аудиторії.
-
Вивчіть ринок. Ваш інтерес до ніші це добре, але важливо, щоб він був і у покупців. Перегляньте інтернет-магазини майбутніх конкурентів, дізнайтеся, наскільки вони активні та вивчіть відгуки покупців про них. Для глибокого вивчення, використовуйте сервіси на зразок SimilarWeb, щоб дізнатися про відвідуваність сайтів, і Google Trends, щоб зрозуміти попит на категорію товарів.
Пошук надійних постачальників
Надійний постачальник - той, який безперебійно забезпечує вас якісними товарами за прийнятною ціною. Під час пошуку не поспішайте з вибором, вивчіть усі можливі варіанти та після порівняння приймайте рішення.
Де знайти постачальника
-
Спеціалізовані сайти постачальників. Зробіть у пошуковій системі запит «оптові постачальники Україна», і ви побачите сайти з оголошеннями від постачальників, розбитими по нішах.
Серед них часто зустрічаються імпортери та реселери, які перепродують товари з-за кордону — це не впливає на якість, але може підвищити ціну. Якщо ви не бажаєте доплачувати за їхні послуги, то спілкуйтеся із закордонними постачальниками безпосередньо. Для цього шукайте такі ж сайти за запитом wholesale suppliers.
-
Товари від виробників. В Україні достатньо виробництв, які виготовляють товари, але не займаються їхньою реалізацією. Зазвичай це стосується одягу, але можна знайти товари для дому і навіть електроніку.
-
Виставки. По країні постійно проводяться заходи, де виробники та інші представники різних індустрій хваляться своїми товарами. Відвідуйте такі виставки, щоб оцінити товари наживо, завести корисні знайомства та знайти постачальників.
Під час спілкування з постачальниками дізнавайтеся про всі деталі співробітництва — вартість, способи доставки, обсяги партій та умови гарантії. Просіть товар на пробу, щоб перевірити якість, а також укладайте письмові договори, щоб уникнути проблем.
Складання бізнес-плану
Не сприймайте бізнес-план як щось неактуальне для простих смертних. Це дорожня карта інтернет-магазину, за якою він розвиватиметься, а також презентація бізнесу потенційним інвесторам.
Що входить в бізнес-план
1. Концепція інтернет-магазину. Опишіть, яким ви хочете його бачити і чим ви займатиметеся. Також окресліть асортимент товарів.
2. Стан справ у ніші. Раніше ви вже вивчили ринок, визначили своїх конкурентів та розумієте інтереси покупців. Зафіксуйте цю інформацію у бізнес-плані, щоб розуміти свою стартову позицію.
3. Цілі і завдання. Розпишіть, що ви повинні виконати в найближчому майбутньому — від створення сайту та його запуску до виходу на маркетплейси. Крім цього, поставте собі цілі на перспективу: що ви зробите, щоб закріпитися у ніші, якої кількості продажів хочете досягти за перші три місяці, за рахунок чого ви збираєтесь боротися з конкурентами тощо.
4. Фінансові розрахунки. Визначте всі витрати на утримання інтернет-магазину та розрахуйте очікуваний дохід. Так ви отримаєте уявлення про рентабельність бізнесу та зможете коригувати свій бюджет.
Розробка сайту
Існує три основні способи створення сайту. Ми розповімо про кожний з них, але рекомендуємо при виборі звертати увагу на такі фактори:
-
вартість розробки;
-
складність реалізації;
-
термін виконання;
-
функціональні можливості сайту
Самописний сайт
Самописним називають сайт, створений із нуля веб-студією. Є помилка, що такий сайт буде найбільш якісним і що цим шляхом повинні піти всі серйозні інтернет-магазини. Але цей варіант має відразу кілька побічних ефектів: дорожнеча, довга розробка і необхідність постійної техпідтримки. Виходячи з цього, самописний сайт підходить інтернет-магазинам з великим оборотом, які хочуть ще більшої унікальності бренду.
CMS
Існує безліч CMS-систем, за допомогою яких можна безкоштовно створити шаблонний сайт із стандартними функціями. Це досить простий процес, але унікальність такого сайту буде низькою. Для розширення можливостей вам знадобляться різні платні модулі. Тут ви вже не впораєтеся самі і доведеться звертатися за допомогою до програмістів та дизайнерів. Надалі, кожна зміна у функціоналі тягне за собою зміни у дизайні та верстці сайту.
SaaS-платформа
Альтернатива CMS-системам - SaaS-платформи на кшталт Хорошопа. В цьому випадку вам не потрібно витрачатися на хостинг, сервер, додаткові модулі та їх налаштування.
У хмарній платформі весь необхідний функціонал зібраний докупи, а підтримкою сайту займається сама платформа. Вам потрібно лише вибрати дизайн, після чого можна сконцентруватися на веденні бізнесу та не думати про інші технічні моменти – це зроблять за вас.
Реєстрація інтернет-магазина
Після створення сайту та наповнення його товарами, ви повинні зареєструвати свій інтернет-магазин як юридична особа чи ФОП. Підприємцю-початківцю краще підходить ФОП, оскільки це спрощує ведення податкового обліку.
Залежно від запланованого доходу, виберіть групу платників податку, вид економічної діяльності та подайте заяву про переведення на спрощену систему оподаткування. Для цього зверніться до податкової особисто або скористайтеся сервісом електронних послуг. Після реєстрації своєчасно сплачуйте соціальний збір та податки, а також не забувайте подавати звітність.
Набір штата працівників інтернет-магазина
На перших етапах ви, як власник, можете адмініструвати сайт, оформляти замовлення та готувати товари до відправлення самостійно. З розширенням інтернет-магазину у вас з'явиться персонал, який візьме частину цих обов'язків на себе.
Для зниження витрат, наймайте деяких співробітників на аутсорс, наприклад, бухгалтера або копірайтера. У новому інтернет-магазині у них не буде великого обсягу роботи, тому брати їх на постійну роботу — невиправдана витрата.
Просування інтернет-магазина
Вкладені у відкриття інтернет-магазину сили будуть марними, якщо про нього не дізнаються люди. Тому одразу після відкриття варто зайнятися просуванням.
Канали просування
-
SEO. Його завдання - вивести ваш інтернет-магазин на високі позиції в пошуковій системі за ключовими запитами. Це один із ключових каналів просування, який приваблює на сайт органічний трафік.
-
Реклама у Google. Пошуковик дозволяє розміщувати контекстну рекламу інтернет-магазину безпосередньо на сторінці видачі, а також показувати рекламні банери на сайтах, які користуються сервісом Google AdSense. Самостійно налаштувати цю рекламу досить складно, тому для її ефективності звертайтесь до інтернет-маркетологів.
-
Соціальні мережі. Ведіть сторінки інтернет-магазину в соцмережах, а також запускайте в них рекламу - це чудовий спосіб розповісти про себе велику аудиторію.
-
Прайсагрегатори. Ці сайти збирають інформацію про товари та ціни з інтернет-магазинів, а потім упорядковують її за різними принципами для зручності користувачів. Потрапляння на прайсагрегатор підвищує шанси бути поміченими, якщо у вас справді вигідна пропозиція.
-
Блог інтернет-магазину. Наявність унікальних текстів з корисним контентом сприяє підвищенню позицій у пошуковій системі. Пишіть про вашу нішу та робіть текстові огляди на товари, а для якісніших текстів — користуйтесь послугами копірайтера або найміть контент-менеджера.
Висновки
У нашій інструкції ми виділили сім етапів, які ви повинні пройти, щоб створити інтернет-магазин.
-
Вибір ніші. Знайдіть нішу, яка викликає інтерес у вас і попит у покупців.
-
Пошук постачальників. Не вибирайте першого зустрічного, вивчіть усі пропозиції ринку і тоді ухвалюйте рішення.
-
Складання бізнес-плану. Це візитна картка вашого інтернет-магазину, яка має містити кожну деталь вашого бізнесу.
-
Розробка сайту. Враховуйте вартість розробки та її тривалість, а також пам'ятайте – дорогий сайт не означає якісний.
-
Офіційна реєстрація Починайте вести бізнес за правилами, щоб не нажити проблем у майбутньому.
-
Наймання персоналу. Оцініть, з чим ви впораєтеся самостійно, а потім шукайте собі помічників.
-
Просування. Використовуйте відразу кілька каналів просування, щоб про ваш інтернет-магазин дізналося більше людей.
Пройдіть кожен етап і ви зрозумієте, що відсутність досвіду в електронній комерції не є перешкодою для створення інтернет-магазину.