Новина про те, що в країні почалась війна застала зненацька нашу агенцію, як, мабуть, і більшість населення України. 24.02.2022 ми отримали купу повідомлень від клієнтів з проханням призупинити усі рекламні кампанії.
Відразу зауважимо, що розглядати ситуацію ми будемо тільки зі сторони бізнесу та маркетингу. Звичайно ж усі співробітники нашої агенції всім серцем з Україною та сподіваємося що весь цей жах скоро закінчиться.
Так от, не встигли бізнеси оговтатися від Covid з його незліченними карантинами та обмеженнями, як трапилась абсолютно безпрецедентна ситуація, яку навіть немає з чим порівняти.
Проте після того як шок пройшов, більшість компаній, як і звичайних людей, почали повертатися до життя (настільки це можливо), думати як рухатись далі, адаптувати стратегії і так далі. Адже зараз це те, чим кожен бізнес може допомогти: зберегти робочі місця, платити податки, допомагати країні, продовжувати постачати товари чи надавати послуги своїм клієнтам.
Ми виділили принципи, яких в ідеалі добре було б притримуватися в довоєнний час, проте зараз вони як ніколи актуальні.
- Диверсифікація. Цей принцип стосується мабуть усіх сфер: рекламних інструментів, продуктів, територіального поширення. “ Не кладіть всі яйця до одного кошика”, адже в таких ситуаціях як зараз велика ймовірність залишитись без усього кошика.
- Шукайте нові можливості. Так, фраза досить заїжджена, проте багато підприємців все ще не можуть наважитись вийти на іноземні ринки. Частіше всього зупиняють складнощі з локалізацією, логістикою, бюрократичними аспектами і т. д. Також є установки по типу “З нами зараз не будуть працювати, так як із зрозумілих причин ми нестабільні, ненадійні”. Проте не треба забувати що Україна зараз “у тренді” (шкода що такою ціною), і багато хто за кордоном хоче нас підтримувати.
- Мінімізація витрат. Наприклад, якщо ви починаєте продавати свій продукт в Європі, то питання просування ви можете спокійно закрити в Україні. Контекстна реклама, таргетована, створення рекламних роликів і т. д. Усі ці послуги вам зможуть якісно надати на Батьківщині, а коштувати це буде очевидно суттєво дешевше, ніж за кордоном.
- Швидкість та гнучкість. Звичайно мова про адаптацію. У споживачів змінилися потреби та пріоритети і змінюється меседж, з яким бренди звертаються до своїх клієнтів, соціальна місія компанії як ніколи важлива.
Іноземні ринки це звичайно важливо, проте в Україні залишилось багато, яким також потрібні продукти та послуги. Так, багато з них переїхали, так, у багатьох змінилась платоспроможність, проте бренд та клієнт зараз як ніколи близькі. Продукт зараз несе зовсім іншу цінність, всі хочуть повернутися до старого життя, а звичні продукти чи послуги це частинки того самого життя.
Що стосується конкретно інтернет-маркетингу:
- Попит у більшості галузей потихеньку починає відновлюватися. Тож звертаємось до тих, хто все же не повернувся до просування, зараз саме час - конкуренція не така велика, як раніше!
- Актуалізація оголошень. Подумайте, що ви хочете транслювати своїм клієнтам, що для них зараз важливо.
- Додайте в оголошення, на сайт, в соц. мережі інформацію про те що ви зараз працюєте, користувачам це не завжди зрозуміло і відсутність інформації може коштувати вам замовлення.
- При запуску рекламних кампаній на іноземні ринки загальні принципи особливо нічим не відрізняються від запуска на Україну, проте потрібно розуміти, що бюджети будуть іншими, так як вартість кліку у за кордоном, як правило, вище. Також з досвіду можемо сказати, що підготувати семантику та оголошення на невідомій мові складніше звичайно, ніж на українській чи англійській, проте це можна зробити без втрат по якості, головне щоб носій мови передивився оголошення.
Також хочемо розповісти про одного нашого клієнта, який якраз таки притримувався принципів ще в мирний час і продавав свої товари і в Україні, і в Польщі.
Тематика - товари для дому та автотовари
Географія - Польща
Інструменти - Google Ads
Рекламні кампанії на Польщу ми запусти за декілька тижнів до 24-го. Всі розуміли, що Польща близько та активно приймає біженців і ми не могли спрогнозувати, як це вплине на попит. На графіку нижче ми можемо побачити, що вплив точно був - цільова аудиторія відволіклась на війну в Україні, з початком війни замовлення “просіли”, а вартість отримання клієнта сильно зросла:
Ми продовжили працювати та розвивати проект. Регулярно з клієнтом відслідковували рентабельність по напрямкам. В результаті вартість конверсії в вдалося знизити на 26% в травні, в порівнянні з попередніми трьома місяцями.
Висновки:
Кожен підприємець, який продовжує зараз розвивати свій бізнес, підкорювати нові ринки, продовжує постачати свої товари чи послуги українцям, насправді відбудовує нашу країну та вносить великий вклад в нашу перемогу. Команда WM також продовжує працювати та готова допомагати вам з інтернет-маркетингом, як в Україні, так і за кордоном, проводячи рекл. кампанії на будь-яких мовах світу.