Реклама з оплатою за клік (РРС), тобто контекстна реклама у пошукових системах (Google, Bing), таргетована реклама у соцмережах - стали основним інструментом просування бізнесу в онлайн-мережі. Попит на послуги розміщення реклами в інтернеті стабільно зростає. І сьогодні хочеться розказати, з якими питаннями від бізнесу нам приходиться найчастіше стикатися при знайомстві та обговоренні нового проекту. Одне з таких питань - "Коли реклама почне приносити прибуток?" або "Як швидко буде результат від реклами?".
Реклама, прибуток, результат - це все добре, але часто бізнес, особливо малий та середній ототожнює ефективність свого бізнесу та ефективність контекстної чи таргетованої реклами... Але ефективність реклами аж ніяк не означає ефективність бізнесу - реклама може мати чудові показники та справно приводити зацікавлену ЦА на сайт бізнесу, але це не гарантує бізнесу замовлення і прибуток, оскільки бізнес - це не реклама, це сукупність багатьох ланок. І якщо певна ланка у бізнес-процесі недопрацьована, наприклад відділ продажу або якість продукту, то на виході загалом буде поганий результат. І жодною найпрекраснішою рекламою це не виправити!
Тому перед запуском проекту в роботу треба бути впевненим, що з бізнесом все гаразд, наскільки можна так виразитись. Інакше всі рекламні старання будуть марними, а бюджет буде витрачений на вітер. Якщо очевидні недоліки, то - ретельний аналіз та надання рекомендацій бізнесу для виправлення ситуації.
З нашими проектами, про які йтиме мова, саме так і було - один проект був вже відбудований, ми надали лише декілька рекомендацій. Другий проект - був досить гарно налаштований в офлайні, але в онлайн тільки заходив, тому рекомендацій від нас було досить багато. На щастя, власник бізнесу їх дотримувався і всі без винятку втілював.
Про налагодженість бізнесу я загадав, щоб було розуміння, що це необхідна умова для запуску рекламної кампанії, та її подальшого аналізу.
Отже, коли ж контекстна реклама (чи таргетована) буде окупатись і давати прибуток!?
Технічно - одразу, як почнуться покази рекламних оголошень можуть піти й замовлення, і це вже може бути прибутково. А може й ні... Для виводу в рентабельність потрібні корегування рекламних кампаній, а часто й самої рекламної стратегії, підходів та інструментів.
При запуску рекламної кампанії треба мати "холодну" голову, розуміти ринок, рівень конкуренції, не марити безпідставно швидкими продажами, і не покладатись на рекламу, як на єдиний фактор успіху - бо так само думають і ваші конкуренти, які також запускають рекламу і перебивають продажі. А ще є безліч зовнішніх факторів, які можуть геть нівелювати результати реклами. А ще є безліч рекламних налаштувань, які треба протестувати аби знайти оптимальні робочі комбінації. На все це потрібен час, вірніше кажучи не час, а статистика для аналізу й висновків.
Ближче до практики - ось два наочні приклади на скріншотах, де показана динаміка прибутку двох наших проектів, один проект - послуги мас-маркет, інший - більш нішовий, товари для автомобільної та побутової сфери.
Скрін-1. Послуги. Динаміка прибутку по місяцях:
Скрін-2. Товари. Динаміка прибутку по тижнях:
В першому випадку видно, що для виводу проекту у позивну рентабельність знадобилось 5 місяців плідної роботи з оптимізації рекламної кампанії.
У другому випадку стабільно позитивною рентабельність стала лише через 6 місяців. Але потім... потім реклама почала приносити дуже круті результати - чистий прибуток понад 2000$ на тиждень або 9000$ на місяць (для цього ринку це дуже гарний результат). І це не враховуючи повторних замовлень, які становлять приблизно 15%-20% щомісяця.
Як видно з прикладів, іноді результат відчувається не одразу, і на початковому етапі треба ретельно аналізувати - і зовнішні фактори, і ще більше саме рекламну кампанію. Цей період може бути для бізнесу збитковим, а для рекламної агенції - однозначно збитковий, оскільки кількість робіт на початковому етапі значно перевищує обсяг, необхідний для подальшої роботи з оптимізації реклами. Але тут важливо набратись терпіння і ретельно працювати за для перспективи проекту. Тому основним мотивом тут виступає професійна зацікавленість.
Але ці два приклади не відображають на 100% загальну тенденцію - багато проектів дають прибуток зі старту, тобто одразу, вже в перший місяць і при гарній оптимізації рекламних кампаній можуть далі показувати чудову динаміку прибутку та рентабельності (ROMI).
Ось один з багатьох прикладів. Ніша - послуги для населення. Старт рекламної кампанії - березень:
Тут наочно видно, що вже в перший місяць бізнес на 1 грн, вкладену в рекламу отримав 1,82 грн чистого прибутку (ROMI=182%), а через 4 місяці прибуток зріс більш ніж вдвічі (ROMI=414%).
Отже, ці приклади показують, що рентабельність в кожному випадку і для кожного проекту - індивідуальна. Треба бути реалістом - іноді результату треба чекати, не просто чекати сидячи, а плідно працюючи). Але якщо бізнес гарно відбудований з середини, рекламна кампанія системно оптимізується і немає явно негативних зовнішніх факторів, що впливають на попит, то прибуток не змусить себе чекати, а ROMI покаже, наскільки можна далі масштабувати рекламні кампанії і скільки отримувати прибутку.
Всім конверсій!)