Коли чекати результатів від реклами?

Час читання: 4 хвилин

Реклама з оплатою за клік (РРС), тобто контекстна реклама у пошукових системах (Google, Bing), таргетована реклама у соцмережах - стали основним інструментом просування бізнесу в онлайн-мережі. Попит на послуги розміщення реклами в інтернеті стабільно зростає. І сьогодні хочеться розказати, з якими питаннями від бізнесу нам приходиться найчастіше стикатися при знайомстві та обговоренні нового проекту. Одне з таких питань - "Коли реклама почне приносити прибуток?" або "Як швидко буде результат від реклами?".

Реклама, прибуток, результат - це все добре, але часто бізнес, особливо малий та середній ототожнює ефективність свого бізнесу та ефективність контекстної чи таргетованої реклами... Але ефективність реклами аж ніяк не означає ефективність бізнесу - реклама може мати чудові показники та справно приводити зацікавлену ЦА на сайт бізнесу, але це не гарантує бізнесу замовлення і прибуток, оскільки бізнес - це не реклама, це сукупність багатьох ланок. І якщо певна ланка у бізнес-процесі недопрацьована, наприклад відділ продажу або якість продукту, то на виході загалом буде поганий результат. І жодною найпрекраснішою рекламою це не виправити!

Тому перед запуском проекту в роботу треба бути впевненим, що з бізнесом все гаразд, наскільки можна так виразитись. Інакше всі рекламні старання будуть марними, а бюджет буде витрачений на вітер. Якщо очевидні недоліки, то - ретельний аналіз та надання рекомендацій бізнесу для виправлення ситуації.

З нашими проектами, про які йтиме мова, саме так і було - один проект був вже відбудований, ми надали лише декілька рекомендацій. Другий проект - був досить гарно налаштований в офлайні, але в онлайн тільки заходив, тому рекомендацій від нас було досить багато. На щастя, власник бізнесу їх дотримувався і всі без винятку втілював.

Про налагодженість бізнесу я загадав, щоб було розуміння, що це необхідна умова для запуску рекламної кампанії, та її подальшого аналізу. Отже, коли ж контекстна реклама (чи таргетована) буде окупатись і давати прибуток!? Технічно - одразу, як почнуться покази рекламних оголошень можуть піти й замовлення, і це вже може бути прибутково. А може й ні... Для виводу в рентабельність потрібні корегування рекламних кампаній, а часто й самої рекламної стратегії, підходів та інструментів.

При запуску рекламної кампанії треба мати "холодну" голову, розуміти ринок, рівень конкуренції, не марити безпідставно швидкими продажами, і не покладатись на рекламу, як на єдиний фактор успіху - бо так само думають і ваші конкуренти, які також запускають рекламу і перебивають продажі. А ще є безліч зовнішніх факторів, які можуть геть нівелювати результати реклами. А ще є безліч рекламних налаштувань, які треба протестувати аби знайти оптимальні робочі комбінації. На все це потрібен час, вірніше кажучи не час, а статистика для аналізу й висновків.

Ближче до практики - ось два наочні приклади на скріншотах, де показана динаміка прибутку двох наших проектів, один проект - послуги мас-маркет, інший - більш нішовий, товари для автомобільної та побутової сфери.

Скрін-1. Послуги. Динаміка прибутку по місяцях:

динаміка прибутку від реклами

Скрін-2. Товари. Динаміка прибутку по тижнях: вивід реклами у рентабельність

В першому випадку видно, що для виводу проекту у позивну рентабельність знадобилось 5 місяців плідної роботи з оптимізації рекламної кампанії. У другому випадку стабільно позитивною рентабельність стала лише через 6 місяців. Але потім... потім реклама почала приносити дуже круті результати - чистий прибуток понад 2000$ на тиждень або 9000$ на місяць (для цього ринку це дуже гарний результат). І це не враховуючи повторних замовлень, які становлять приблизно 15%-20% щомісяця.

Як видно з прикладів, іноді результат відчувається не одразу, і на початковому етапі треба ретельно аналізувати  - і зовнішні фактори, і ще більше саме рекламну кампанію. Цей період може бути для бізнесу збитковим, а для рекламної агенції - однозначно збитковий, оскільки кількість робіт на початковому етапі значно перевищує обсяг, необхідний для подальшої роботи з оптимізації реклами. Але тут важливо набратись терпіння і ретельно працювати за для перспективи проекту. Тому основним мотивом тут виступає професійна зацікавленість.

Але ці два приклади не відображають на 100% загальну тенденцію - багато проектів дають прибуток зі старту, тобто одразу, вже в перший місяць і при гарній оптимізації  рекламних кампаній можуть далі показувати чудову динаміку прибутку та рентабельності (ROMI).

Ось один з багатьох прикладів. Ніша - послуги для населення. Старт рекламної кампанії - березень: прибуток від контекстної реклами Тут наочно видно, що вже в перший місяць бізнес на 1 грн, вкладену в рекламу отримав 1,82 грн чистого прибутку (ROMI=182%), а через 4 місяці прибуток зріс більш ніж вдвічі (ROMI=414%).

Отже, ці приклади показують, що рентабельність в кожному випадку і для кожного проекту - індивідуальна. Треба бути реалістом - іноді результату треба чекати, не просто чекати сидячи, а плідно працюючи). Але якщо бізнес гарно відбудований з середини, рекламна кампанія системно оптимізується і немає явно негативних зовнішніх факторів, що впливають на попит, то прибуток не змусить себе чекати, а ROMI покаже, наскільки можна далі масштабувати рекламні кампанії і скільки отримувати прибутку.

Всім конверсій!)

 

Задати питання

Є питання по статті? - Задайте їх нам, ми з радістю відповімо Вам!

Читайте також:

  • Реклама в міжсезоння: зупиняти чи оптимізувати?

    Як бути з рекламою, коли сезон завершується, а попит на ваш продукт падає? Вимикати її повністю чи залишити хоча б щось працювати? Відповідь на це питання ми знайшли, співпрацюючи з нашим клієнтом, який продає різні види плівок для вікон і скла: тонуючі, захисні, декоративні та автомобільні.

    Декілька років поспіль у грудні реклама ставала на паузу, повертаючись у роботу ближче до весни. Але одного разу ми вирішили це змінити. Зібрали переконливі аргументи, що може дати реклама в міжсезоння для бізнесу клієнта, і ось до яких результатів це призвело

  • Як розробка нового сайту збільшила результат в 2 рази

    Як зміни на сайті змінили долю бізнесу: захоплива історія успіху
    Ви коли-небудь замислювалися, наскільки важливий дизайн і зручність вашого сайту? Якщо ні, то ця історія відкриє вам очі! Наш клієнт пройшов через чималі виклики, перш ніж його бізнес вийшов на новий рівень завдяки правильному підходу до створення сайту. І ми готові поділитися цією захопливою історією!

  • Коли чекати результатів від реклами?

    Рентабельність в кожному випадку і для кожного проекту – індивідуальна. Якщо бізнес гарно відбудований з середини, рекламна кампанія системно оптимізується і немає явно негативних зовнішніх факторів, що впливають на попит, то прибуток не змусить себе чекати, а ROMI покаже, наскільки можна далі масштабувати рекламні кампанії і скільки отримувати прибутку. Але не варто себе обманювати та марити ілюзіями, що прямо зі старту рекламна кампанія буде працювати по максимуму! Ні, давайте бути реалістами. В більшості випадків для виходу в рентабуельність потрібно декілька місяців. Іноді все добре працює з першого, другого місяца рекламної кампанії. Але бувають і інші крайнощі, коли лише через 8-10-12 місяців реклама стає окупною, я тоді приносить вже гарний чистий прибуток.