Часи коли інтернет-магазини, навіть невеликі, могли працювати без налаштованої електронної комерції в Google Analytics однозначно минули. Продовжувати вимірювати все просто кількістю замовлень - означає втрачати купу грошей і дуже поверхнево дивитися на аналітику сайту.
Давайте спочатку. Чим відрізняється інтернет-магазин від інших типів сайту. В першому у нас є такі елементи як картка товару, каталог товарів, корзина, вартість замовлення та інші. Тобто зазвичай розміри і структура такого сайту суттєво складніша, також у нас з'являється один із основних показників - вартість замовлення. І функціоналу базової Google Analytics для повноцінного аналізу тут вже не вистачає.
Без е-com ми проводимо аналіз орієнтуючись в основному на кількість цільових дій на сайті та їх вартість. При цьому маємо статистику в розрізі аудиторій, джерел трафіку, поведінки користувача. Налаштувавши модуль електронної комерції у нас з'являється можливість орієнтуватися на такі показники як дохід, середня вартість замовлення, рентабельність витрат на рекламу, при цьому в розрізі окремих товарів, категорій товарів, списків товарів і т. д.
Також при налаштованій електронній комерції стає доступним деякий функціонал в Google Ads, наприклад, стратегії призначення ставок пов'язані з цінністю конверсій. Та і в загальному оптимізація рекламних кампаній буде проходити помітно ефективніше.
З необхідністю даного інструменту наче розібралися. Що по налаштуванню? Якщо ви все ще використовуєте Universal Analytics, то:
“Існує два основні способи реалізації відстеження електронної комерції в Universal Analytics: стандартна та розширена електронна комерція.
У звітах стандартної електронної комерції містяться дані про транзакції. З їх допомогою ви зможете аналізувати активність покупців на сайті або у додатку. Також у цих звітах ви знайдете докладну інформацію про товари та транзакції, середню вартість замовлень, коефіцієнти транзакцій, час до покупки та інші корисні дані.
Розширена електронна комерція дає змогу доповнити стандартні звіти. Ви також зможете дізнаватися, коли користувачі додавали товари в кошик, переходили до оформлення покупки та завершували її. Крім того, ви бачитимете, які сегменти покупців зазвичай не доходять до кінця покупки.”
Який із варіантів обрати залежить від потреб бізнесу, від того наскільки глибока аналітика потрібна, але ми б порекомендували якщо налаштовувати, то вже розширену.
В Google Analytics 4 такого поділу немає, тому е-com тільки розширена. Ну і технічно налаштування е-com в Google Analytics 4 і Universal Analytics відрізняється.
Що стосується самого процесу налаштування, то глобально є 2 варіанти:
- Якщо ви використовуєте CRM з готовим рішенням для інтеграції і підключення електронної комерції, то у вас налаштування буде простіше проходити;
- Перший варіант не про вас і вам доведеться залучати розробника, налаштовувати через GTM, тобто йти трохи складнішим шляхом.
Розглянемо варіант налаштування розширеної електронної комерції для Universal Analytics чи для GA4 через GTM.
Буде 3 основні етапи:
1. Написання ТЗ (технічне завдання) розробнику для внесення змін в код сайту. Якщо простими словами, програмісту потрібно буде прописати, що наприклад при додаванні в корзину товара потрібно передавати інформацію про кількість товарів, ціну, категорію, інші ознаки. Саме етап написання ТЗ дуже важливий, адже кожен сайт потребує індивідуального підходу і пропрацювання послідовності дій користувача на сайті. Саме на цьому етапі визначається які саме дії користувача будуть відслідковуються.
2. Внесення змін на сайт відповідно до ТЗ. На цьому етапі ми б рекомендували залучити розробника, який подібні задачі вже виконував, та в ідеалі знає сайт. Після внесення змін важливо перевірити чи коректно передаються всі дані та події, які були описані в ТЗ.
3. На цьому етапі створюємо теги та інші елементи в GTM, тим самим ніби зв’язуємо все те, що реалізував розробник на сайті з GA, щоб дані з сайту передавались в GA. І на цьому етапі також важливо перевірити коректність роботи.
І якщо все було налаштовано вірно, то в Google Analytics стануть доступні наступні звіти:
- Загальна статистика по основних показниках: дохід, кількість транзакцій, середня вартість замовлення та ін.;
- Аналіз поведінки покупців на шляху до замовлення. Даний звіт допоможе зрозуміти, на якому саме етапі більшість користувачів не продовжують шлях до замовлення, і над яким саме слабким місцем на сайті потрібно працювати;
3. Аналіз платіжної поведінки користувача. Цей звіт більш детально показує статистику по процесу оформлення замовлення;
4. Статистика по ефективності окремих продуктів;
5. Статистика по ефективності категорій продуктів та інші.
В оптимізації рекламних кампаній налаштована електронна комерція дозволяє орієнтуватися не на стандартні “кількість конверсій” та “вартість конверсій”, а оцінювати кожен сегмент трафіку з позиції, яку цінність він приніс, тобто на яку суму було здійснено замовлень.
Показник “Цінність замовлень/вартість” показує скільки доходу принесла одна гривня витрачена на рекламу. Аналіз даних показників допомагає ефективно розподіляти бюджет між кампаніями, категоріями товарів, іншими сегментами. А також вчасно приймати рішення про зміну розміру рекламного бюджету.
Якщо підсумувати все вищесказане, налаштування електронної комерції звичайно потребує певних зусиль, проте для інтернет-магазинів це просто першочергова необхідність. Та і при професійній роботі такий апгрейд аналітики дасть можливість досить швидко збільшити продажі інтернет-магазину.