Одкровення та секрети успіху: інтерв'ю з директором
У 2019 році агентству Web-Marketing виповнилося 10 років. Редакція компанії поспілкувалася з засновником, директором та гуру-фахівцем агентства в одній особі – Валерієм Вишневським. Поговорили про історію компанії, натхненників, звички, хобі та плани на майбутнє.
Про становлення: як виникло агентство Web-Marketing?
Валерію, як до вас прийшло рішення заснувати агентство з контекстної реклами?
–Наприкінці 2007 року я звільнився з посади супервайзера і ми з друзями вирішили організувати інтернет-магазин комп'ютерної техніки. Організували за півроку. Сайт, офіс, менеджер з продажу. Запустили через фрілансерів рекламу в Гуглі та SEO. Але результат за дзвінками був слабкий, а витрати дуже великі (20 $ йшло за пару годин роботи рекламної кампанії). У результаті довелося розбиратися у всьому самим. Дзвінки/продажі пішли, але криза в жовтні 2008 геть-чисто "вбила" ще незміцнілий стартап. У новому році довелося все згорнути. Далі треба було кудись іти, чимось займатися, тому що на життя залишалося 125 $ (як зараз пам'ятаю).
Із друзями/знайомими вирішили спробувати продавати автозапчастини через інтернет. Зробили сайт, я налаштував контекстну рекламу в Гуглі - продажі пішли, але треба було ділити прибуток на чотирьох. У результаті, заробіток у кишені дуже символічний. Надворі криза, люди без роботи, бізнес закривався неймовірними темпами. Загалом, я наважився спробувати пропонувати послуги контекстної реклами. Спершу знайомим, друзям. У березні 2009 року було зроблено сайт, зареєстровано домен webmarketing.ua, відкрито підприємство. Пройдено сертифікацію в Google. Потроху почали з'являтися клієнти.
Зараз з великою гордістю можу сказати, що більшість клієнтів, з якими я познайомився у 2009-2010 роках, працюють із нами до сьогодні. Багато хто закривав проекти і відкривав знову, але залишався з нами. Через пару років – офіс, найм першого персоналу. Зараз я розумію, що все це було досить примітивно, але підхід у роботі у нас ніколи не змінювався: послуга має бути надана якісно та в повному обсязі, плюс трохи більше.
2009 рік – час після економічної кризи в країні та у світі. Девальвація гривні, хвилювання у масах. Який він, бізнес, у ті дні?
– Криза була абсолютно несподіваною для більшості. У 2007 році банки роздавали кредити, люди купували дорогі машини, квартири, і тут стрибок долара з 5,00 грн на 8,00 грн! Все стало… Повальне звільнення та скорочення. Але мені тоді пощастило з вибором подальшого спрямування: інтернет уже тоді почав досить сильно зростати. Ще до кризи була думка в народі, що в інтернеті все дешевше, і після кризи продаж в інтернеті якось відновився, а згодом почав зростати. Відповідно, клієнтам потрібна була реклама їх сайтів. Так ми отримали впевнений старт.
Про сучасність
Як вам вдається утримуватись “на плаву” ось уже 10 років у такому конкурентно насиченому бізнесі? У вас є свій секрет/рецепт успіху?
– Так, є. Рецепт простий: ніколи не змінювати своїх принципів, бути чесними з клієнтами, ніколи не стояти на місці, не задовольнятися досягнутим.
Колись компанія Google проводила регулярні зрізи показників роботи рекламних агенцій. Коли я вперше порівняв зріз по ринку в середньому і зріз по нашому агентству, був здивований: термін утримання клієнта у нас був майже в 2 рази вищий за середній по ринку. Тоді я зрозумів, що ринок є дуже специфічним, багато непрофесійних послуг. Багато гравців ринку користувалися тим, що клієнти нічого не розуміли в рекламних показниках, обманювали, підробляли звіти і рано чи пізно втрачали клієнтів.Цим грішили навіть досить великі та відомі агенції. Зрозуміло, що всі хотіли швидких грошей. Але час розставляє все на свої місця: хто ставився до клієнтів як джерела швидкої наживи, були присутні на ринку максимум 1-3 роки і пропадали.
Ринок контексту непростий, чесних швидких грошей тут немає, послуга не надто маржинальна, тим більше в умовах українських бізнес-реалій. Хочеш стабільний бізнес – вибудовуй тривалі стосунки з клієнтами.
Що/хто вас мотивує не зупинятися навіть коли буває дуже важко?
– Мотив, мабуть, у кожного свій. Однозначно можу сказати, що, по-перше, робота має приносити професійне задоволення, по-друге, має бути видно результат роботи. Динаміка!
Ще зі своїх мотивів можу відзначити якесь внутрішнє бажання змінити ринок, показати бізнесу, що послуги бувають якісними і навіть дуже якісними, а реклама дає результат навіть у кризовий час. Бувало тяжко. Через брак часу, через сильну конкуренцію, великі витрати, нерозуміння, куди йти далі, але головне – не падати духом :)
Звичайно, важлива моральна підтримка, особливо близьких людей. Напевно, завдяки їм у скрутну хвилину завжди залишалася крапля впевненості, яка не дозволяла засумніватись у тому, що ти на вірній дорозі і все буде добре :). А ще треба відпочивати, перемикатися на хобі. Рідко вдається до сьогоднішнього дня, але це треба, це й освіжає думки та надає впевненості та продуктивність зростає!
Хто вони, ваші клієнти?
– Спочатку це був переважно український клієнт. Згодом – клієнти з Росії, Казахстану, Білорусі, Азії, Америки, Європи. Ми успішно працювали з ними та працюємо зараз, тау як окрім контекстної реклами в Google у нашому інструментарії є і Яндекс, і Фейсбук, а раніше був і Рамблер, і Мейл.ру, і Мета (meta.ua). З 2017 року ми вийшли на Європу та США.
За специфікою бізнесу у нас клієнти дуже різні з різних ніш. Спеціалізації як такої у нас немає, хоча є сфери бізнесу, які нам близькі і дуже цікаві з професійної точки зору. Та й на даний момент, я впевнений, спеціалізація ще не може бути чистою: український ринок ще не готовий до цього. Але, можливо, це справа часу, і колись агентства спеціалізуватимуться на конкретних сферах бізнесу: нерухомість, автобізнес, товари масового попиту тощо.
Не всі проекти ми беремо в роботу. Є чітка позиція в цьому плані: ми не беремося за рекламу сайтів, які спочатку не даватимуть конверсій/продажів, так як зроблені під інші завдання. Це нерентабельні для клієнта та нецікаві для нас проєкти. Про це прямо клієнту і говоримо. Також є ніші, з якими не працюємо: БАДи, магія, форекс тощо. Чому? Не любимо обманювати цільову аудиторію :) Віримо в карму :)
Також головним критерієм співпраці є бажання клієнта розвивати свій бізнес. Якщо власник бізнесу займає активну позицію, впроваджує нові інструменти, розвиває маркетинг, якщо є розуміння, що інвестиції у свій проект завжди повернуться, то ми з радістю допомагатимемо в цьому. Якщо підхід у клієнта: "сайт простіше - реклама дешевше - дівчинка на телефоні", то це проєкти без перспективи. Працювати з ними – сильна професійна демотивація.
Чи є у вашої компанії принципи, цінності?
–Без них аж ніяк. Звісно, вони є. Головна цінність – це люди: клієнти та співробітники. Думаю, цим все сказано.
А принципи? Професіоналізм та компетентність у роботі, чесність та прозорість у відносинах з клієнтом, зовнішнім та внутрішнім. Вважаю, це є основа довіри. Може, звучить і банально, "вода водою"... Але справжній зміст цих слів усвідомлюєш, коли це проживаєш, коли проходиш через це все. Розумієш, що іншими словами не скажеш.
І, напевно, враховуючи специфіку ринку інтернет-реклами, де багато нечистих на руку гравців, варто зазначити, що ми ніколи не виходимо за межі довірених нам клієнтом повноважень. Поясню трохи детальніше: для рекламної кампанії використовується різна інформація, зокрема це може бути і конфіденційна інформація. Для нас табу – використовувати її з якоюсь іншою метою. Цей же принцип стосується й коректності звітів: ми не підробляємо звіти, використовуємо прямий імпорт із рекламних кабінетів та систем статистики.
Яким ви бачите ринок діджиталу у найближчі 5-10 років? На чому варто концентруватись, на що звертати увагу тим, хто тільки виходить зі своїми послугами в інтернет?
– Зростання конкуренції призведе рано чи пізно до “чистки” ринку від несумлінних гравців. Рекламні сервіси, з одного боку, розвиватимуться у напрямі використання машинного інтелекту, що спрощуватиме процес управління, але, з іншого боку, паралельно додаватимуться нові можливості та функціонал, які потребують людського втручання, ручного управління та контролю. Бізнес все більше переходитиме на наскрізну аналітику для економії витрат на рекламу. З огляду на все це можна сказати, що роботи у рекламників не зменшиться. Реклама стане ще цікавішою та динамічнішою :)
Щодо виходу на рекламний ринок, то насамперед, мені здається, значення матиме ступінь клієнтоорієнтованості. Не пропозиція своїх послуг, а вирішення завдань клієнта.
Про плани на майбутнє
Очевидно, ви не маєте наміру зупинятися на досягнутих успіхах. Які плани ставите собі? Чого чекати вашим клієнтам?
– Я намагаюся не називати досягнуте успіхами. Попереду багато роботи, дуже багато планів. Насамперед оптимізація всіх процесів, акцент на якість роботи з клієнтом. Можливе невелике розширення асортименту послуг. І, звичайно, одним із ключових питань залишається колектив, співробітники, спеціалісти. Усміхнені особи, задоволені тим, чим вони займаються і бачать результат своєї роботи - це те, заради чого варто працювати, і, одночасно, це сильно мотивує.
Чого чекати клієнтам? Чекати не треба – можемо пообіцяти, що послуги будуть кращими та швидшими, співпраця – приємнішою та комфортнішою! ;)
И наостанок
Досягнення, якими ви пишаєтесь
– Пишатися ми можемо своїми результатами, клієнтами. Кілька років тому Google проводив конкурс на найкращу історію успіху. Ми тоді посіли 2 місце. Тією історією ми справді можемо пишатися. І, до речі, за кілька років історія повторилася :)
Суть була такою, що до нас звернувся великий клієнт, рекламну кампанію якого вже багато місяців вело велике міжнародне рекламне агентство. Завдання було за один місяць показати результати краще, ніж попередній підрядник! Щоб нова, сира рекламна кампанія за місяць дала кращий результат, ніж відбудована рекламна кампанія – це завдання практично нереальне. Але ми взялися, задіяли весь накопичений досвід, найкращі практики, іноді працювали до ночі. Через місяць короткий телефонний дзвінок від клієнта: “У вас результати кращі. Ми – ваші!”. Бінґо! :)
Така історія у нас не одна. Регулярно переходять клієнти від інших підрядників, у тому числі від великих агентств через незадовільні результати. Аналізуємо, шукаємо зони можливого зростання та потенціалу, налаштовуємо, вичавлюємо максимум на бюджет клієнта – клієнт задоволений. Цим ми можемо точно пишатися! :)
Поділіться парою лайфхаків, які допомагають вам у роботі
Головне правило в роботі – оптимізувати всі процеси, особливо ті, які за своєю суттю обов'язкові, але не впливають безпосередньо на кінцевий результат. На це потрібно витрачати мінімум часу.
І найважливіше: роби – що любиш, люби – що робиш!