Анатомія сайту, що продає: як досягти високої конверсії?
Мережа переповнена сайтами, але далеко не всі із них продають. Можна вкластися в рекламу, залучити відвідувачів на веб-ресурс, але не отримати очікувані продажі. Знайомо? Ваш сайт може мати першокласний дизайн, якісний контент, але від цього не буде користі, якщо він не конвертує.
Конвертуючий сайт, що продає, перетворює відвідувачів на покупців. Він приносить більший прибуток і дозволяє бізнесу отримувати значно більше продажів. І створити його можна, дотримуючись певних правил юзабіліті сайтів - зручності користування. Вони перевірені часом та довели свою ефективність. Вам залишається лише застосувати їх до свого веб-ресурсу.
Як підвищити конверсію сайта: стартові роботи
Щоб дійти очікуваного результату, потрібно провести підготовчі роботи, без яких його не буде. Важливо приділити їм достатньо уваги і не ігнорувати, бажаючи швидше запустити сайт. Поспіх у цій справі не найкращий товариш.
-
Визначте цільову аудиторію. З неї починаються всі продажі, і створення конверсійного сайту не є винятком. Зберіть повну інформацію про тих, до кого збираєтеся звертатися. Розберіться у їхніх проблемах та розчаруваннях. Зрозумійте, чим ви можете допомогти. Раніше вважалося важливим залучення просто максимальної кількості користувачів. Однак зараз це не призводить до збільшення продажів - рівень конкуренції нині дуже високий. Важливо концентруватися на потрібних людях, які складають вашу цільову аудиторію і які з великою ймовірністю куплять те, що ви хочете продати на сайті.
-
Створіть ескіз структури сайту відповідно до теплових карт уваги, карт кліків, карт скролінгу. Маркетологи давно знають, як відвідувач проглядає сайт, де і як довго затримує увагу. Багато хто пропускає цей крок, і даремно. Пророблений схематичний макет дозволяє зосередити увагу відвідувача, розставити акценти на тих елементах, які важливі для вас – наприклад, форма заявки чи підписки, форма онлайн-чату або зворотнього дзвінка. Це підсвідомо підштовхує користувача зробити необхідну вам дію.
-
Найміть дизайнера для розробки макету. І тут важливо розуміти, що поняття "красиво" та "стильно" дуже суб'єктивні, тому слід намагатися уникнути прийняття дизайнерських рішень на підставі власних упереджень. Хороший дизайнер повинен знати всі тонкощі юзабіліті сайту і врахувати їх при промальовуванні дизайну, що продає.
-
Не припиняйте користувацькі А/Б тестування після створення сайту. Користуйтеся спеціальними програмами, наприклад Google Optimize, щоб знаходити проблемні місця, та оперативно виправляйте їх. Цей інструмент дозволяє проводити A/B-експерименти на сайті, досліджувати елементи веб-проекту – заголовки, конверсійні CTA-кнопки, форми, тексти тощо. Це простий і одночасно найефективніший метод довести сайт до ідеалу, що продає, не втрачаючи час і гроші. Тільки, покращуючи веб-ресурс на кожному етапі його розвитку, ви зможете досягти бажаної конверсії.
Конверсійний сайт: обов'язкові елементи
Всі сайти, що продають, відрізняються від звичайних наявністю певних елементів. Їхньою основною метою є мотивація користувачів на здійснення цільової дії. Останнє необов'язково означає продаж. Це може бути, наприклад, передплата або реєстрація.
Що ж входить до списку цих обов'язкових елементів?
-
УТП – унікальна торгова пропозиція. Простими словами, це те, чим ваш продукт відрізняється від інших і краще за них. В ідеалі УТП потрібно продумувати ще до створення сайту. Його наявність є солідною перевагою перед конкурентами. Вона виступає в ролі головного мотиватора для покупців, пояснюючи, чому товар потрібно придбати саме у вас. Якщо ваша пропозиція нічим не відрізняється від інших офферів, якщо ви помітно не виділяєтеся серед конкурентів, то продати продукт буде складно, а реклама, в яку ви вкладатиметеся для розкручування, буде на межі окупності. Тому потрібно визначити потреби вашої ЦА і чітко показати на сайті, як ви задовольните їх - тоді споживач ваш.
-
Привабливий веб-дизайн. І це не лише про візуальне сприйняття, а й про юзабіліті сайту. Якісний дизайн для порталів з високою конверсією означає:
-
швидке завантаження;
-
адаптивність сайту під мобільні пристрої (мобільний трафік з кожним днем зростає);
-
зрозумілу навігацію;
-
привабливий макет.
-
Віддайте перевагу простоті та зручності сайту, а не дизайнерським вишукуванням. Але при цьому він повинен бути кращим від конкурентних веб-ресурсів. І тут не завадить промоніторити їх, щоби зрозуміти, як серед них вигідно виділитися.
-
Заклики до дії (CTA). Користувачі добре реагують, коли знають чого від них хочуть. Тому обов'язково потрібні заклики до дії. Вони пояснюють, як зробити наступний крок до конверсії. Без них відвідувачі, ознайомившись із інформацією на сайті, просто закриють його. Кнопок CTA може бути декілька:
-
Зареєструватись
-
Придбати
-
Замовити дзвінок
-
Підписатись і т.д.
-
Читайте наш кейс про те, як за допомогою розміщення СТА-кнопки та проведення А/Б-експерименту на сайті ми збільшили продаж клієнта в 2 рази - Простий А/В-тест допоміг підвищити продаж клієнту в 2 рази
-
Майбутня рекламна кампанія. На етапі розробки структури сайту бажано заздалегідь продумати, якою буде майбутня рекламна кампанія та створювати архітектуру сайту з урахуванням цього. Тут важливо продумати посадкові сторінки під відповідні рекламні кампанії.
Наприклад, сайт освітньої установи. Установа надає багато послуг, у тому числі курси англійської, німецької, французької та іспанської мов. При розробці сайту обов'язково в цьому випадку крім окремих сторінок під кожну мову потрібно передбачити спільну сторінку, куди можна буде вести трафік з контекстної реклами за запитами “курси іноземних мов”, а інакше куди його направляти? На головну? Не можна - це призведе до різкого зниження конверсії. Золоте правило юзабіліті сайту – відвідувач має потрапляти на сторінку тієї послуги, за якою він прийшов.
-
Тексти, що продають. Який інтернет-ресурс без контенту? Але він має бути не просто інформативним, а й читабельним – грамотно відформатуйте тексти, щоб вони легко читалися. Текст, що продає, повинен містити заголовки, підзаголовки, абзаци, нумеровані та марковані списки, виділення ключових моментів жирним шрифтом або кольором, графічний контент і т.д. Також тексти на сайті повинні вирішувати проблеми вашої цільової аудиторії - виділіть для себе 3-5 "білей" клієнтів, і дайте на них відповідь на сайті, запропонуйте їх вирішення. Уявіть, що у користувача відкрито кілька сайтів з ідентичними продуктами. На якому він здійснить покупку? Очевидно – на тому, де він знайде відповіді на свої запитання.
-
Додатковий зиск. Саме вона може стати вирішальним фактором на користь вашого сайту. Тут можна пропонувати будь-що - акції, бонуси, знижки. Вибирайте залежно від власних бізнес-можливостей.
Що щє повинно бути на сайті, що продає?
Базові елементи теж не варто упускати з уваги. Від них залежить успіх інтернет-проекту. Наприклад, дескриптор сайту. Він неодмінно має бути, адже дозволяє зачепити відвідувача з перших секунд перебування на сайті.
Дескриптор – це короткий опис ресурсу. Розташовується він, як правило, під логотипом у лівому верхньому кутку. Також до нього належить заголовок сайту. За його створення не потрібно нічого вигадувати. Навпаки слід, якомога простіше дати користувачеві зрозуміти, де він знаходиться. Наприклад: "інтернет-магазин ювелірних виробів" або "Англійська онлайн".
Наступний важливий момент – це відповідність структури сайту структурі асортименту товарів та послуг. Обов'язково поділяйте їх на логічні групи, але не перестарайтеся. Їх не повинно бути занадто багато, шукайте золоту середину - рядовий користувач повинен легко знаходити товар або послугу, що шукається.
Продумайте функціонал сайту, щоб він допомагав відвідувачу швидше орієнтуватися та, відповідно, приймати рішення. Розширте фільтри пошуку, дайте можливість порівняння, додайте калькулятор попереднього прорахунку. Надайте максимальну кількість способів зв'язку з компанією - не обмежуйтесь лише номерами телефонів, додайте популярні месенджери, кілька форм заявок, онлайн-чат та форму замовлення зворотного дзвінка. Нехай відвідувач сам вибирає чим йому зручно користуватися. І наочно покажіть, як користувачеві сайту робити у вас замовлення.
Обов'язково розмістіть на сайті досягнення вашої компанії. Це формує довіру у клієнтів і сприяє їх лояльності. По можливості познайомте користувачів із командою, яка працює на їхнє благо. Реальні люди завжди вселяють довіру більше, ніж бренд без лиця.
І найголовніше – не забувайте постійно наповнювати ресурс контентом, щоб не створювалося враження занедбаності. Природно, він має бути унікальним, корисним та грамотно представленим. Не забувайте, що контент – це не лише текст, а й фотографії, відео. Все це має бути гарної якості. Обов'язково перевіряйте сайт на огріхи верстки, помилки та друкарські помилки. Користувачам вони відразу впадають у вічі і з легкістю можуть зіпсувати навіть найкраще початкове враження про вас, і докорінно змінити рішення про покупку вашого продукту.
Наявність на сайті граматичних та орфографічних помилок, вад верстки сайту може геть-чисто зіпсувати враження відвідувачів. Це як невимита підлога, скрипучі двері або тріснуте скло вітрини в магазині торгового центру – викликає бажання піти. Поважайте своїх відвідувачів - перевіряйте ще раз контент перед видачею сайту в онлайн.
Типові помилки сайтів, що продають
Тепер, знаючи, яким має бути сайт з високою конверсією, важливо уникнути поширених помилок при його розробці та просуванні. Вони трапляються із завидною регулярністю, тому краще про них знати заздалегідь, щоб не допустити. Ось кілька найчастіших:
-
Відсутність чіткої мети
Часто компанії замовляють розробку сайту, не розуміючи на 100% що вони хочуть отримати від нього в результаті. Багато хто керується “у всіх є, і нам потрібен”. І це призводить до нульового результату у майбутньому. Важливо чітко визначити мету інтернет-ресурсу, яка може полягати у збільшенні кількості угод, покращенні іміджу компанії та розробляти сайт саме під ці завдання.
-
Захаращена посадкова сторінка
Користувачі формують думку про сайт лише за кілька секунд. Тому посадкова сторінка повинна зацікавити їх, але це зовсім не означає, що потрібно розмістити на ній максимальну кількість інформації про компанію та продукт. Також варто уникати рекламних оголошень, банерів, які відволікатимуть увагу.
-
Автозапуск аудіо або відеоконтенту
Безперечно, хороший аудіо та відео контент сприяє збільшенню конверсії. Сьогодні вони є ефективними інструментами маркетингу. Однак, позбавте користувачів від їх автоматичного запуску. Не приймайте за них рішення, а залиште можливість вибирати – відтворювати чи ні. Напевно, вам теж не подобається, коли в низці відкритих вкладок раптом починає мовити звук начебто з нізвідки?
-
Примудрена навігація
Правильна оптимізація меню – прямий шлях до підвищення конверсії. І навпаки. Якщо ви вирішите покреативити і розмістити меню в нетрадиційному місці, будьте готові до втрати користувачів. Навігацію краще розміщувати там, де всі її звикли бачити: горизонтальну – вгорі, вертикальну – зліва. Пам'ятаємо про теплові карти уваги?
-
Надмірне використання кольорів
Так, відтінки мають психологічний вплив на споживачів. Так, вони викликають певні емоції. І все це можна і потрібно використовувати, але без перебору. Велика палітра кольорів на сайті виглядає дешево і несмачно, як старі строкаті килими, які висіли в кожній квартирі. Ідеальний набір – 3-4 відтінки. З них - один домінуючий, два додаткові, і один колір фону.
Оптимізація та підвищення конверсії сайту – це процес, що вимагає досліджень, побудови гіпотез та тестування для отримання результату. А знання і, відповідно, виняток типових помилок, допоможе заощадити час та ресурси та підвищити конверсію сайту, пропорційно збільшивши прибуток, що отримується від платної реклами в інтернеті та/або seo-просування.
Лендінг чи багатосторінковий сайт?
Останнє важливе питання для багатьох, яку структуру веб-ресурсу вибрати – лендінг чи багатосторінковий традиційний сайт? Тут все залежить від завдання, яке потрібно вирішити. Якщо планується реалізації одного товару чи послуги, тоді однозначно – лендінг. Він ефективний для швидкого старту та дозволяє зробити цікаву пропозицію для цільової аудиторії.
Якщо ваш онлайн-бізнес будується на кількох послугах, то варто подумати над їх поділом на дві окремі односторінки. Чим докладніше ви поділяєте цільову аудиторію, тим вище конверсію варто очікувати. При цьому важливо пам'ятати, що лендінг погано просувається в пошукових системах в органічному пошуку. Джерела їхнього трафіку тут - соціальні мережі та контекстна реклама.
Багатосторінковий сайт - чудове рішення для широкого асортименту товарів чи послуг. Його основна перевага полягає в тому, що можна в одному місці докладно розповісти про свою діяльність та познайомити з нею на практиці. Просувати багатосторінник можна всіма доступними способами, на допомогу - контекстна реклама, таргетована реклама в соц.мережах, seo-оптимізація і т.д.
Часто зустрічаються комбінації цих видів сайтів, коли існує повноцінний багатосторінковий сайт та запускається рекламна кампанія окремих продуктів за допомогою лендінгу.
І не забувайте про ще один важливий момент у створенні сайту - це кого ви вибираєте в підрядники. Всі роботи, починаючи від розробки, і закінчуючи просуванням, краще довірити профільним фахівцям, щоб забезпечити собі гарантовано хороший результат. Контролюйте хід робіт, вникайте хоча б в базові поняття юзабіліті та маркетингу або візьміть у штат маркетолога, який комунікуватиме з підрядниками і координуватиме злагодженість їхньої роботи. Усередині компанії теж повинні працювати професіонали, щоб усі етапи бізнес-ланцюжка – від створення сайту до доставки товару покупцю – були без розривів.
Підсумовуючи, хотілося б відзначити, що успішний сайт – це лише можливість, але далеко не гарантія гарного кінцевого результату! Але підвищуючи конверсію свого сайту, ви підвищуєте свій дохід від онлайн-продажів.
Любіть свій сайт – це оцінить ваша цільова аудиторія.
Всім конвертуючих сайтів та продажів! :)