Інтернет-реклама: інхаус фахівець чи агенція на аутсорсі?

Час читання: 5 хвилин

Коли виникає необхідність організації рекламної кампанії в інтернеті, перед компаніями постає непросте питання — створити окрему штатну посаду всередині компанії (інхаус-спеціаліст) чи довіритися зовнішньому агентству (аутсорс)?

Багато хто з упереджень часто вибирають перший варіант, вважаючи, що краще найняти “свою” людину, ніж покладатися на малознайомого підрядника. Інші навпаки довіряють агентствам, вважаючи їх більш компетентними. Яке ж рішення все-таки більш правильне та зважене? Давайте розбиратися разом.

Інхаус-спеціаліст: переваги та недоліки

Найняти в штат співробітника для налаштування контекстної та таргетованої реклами сьогодні не важко. Завдяки онлайн-курсам з'явилося багато свіжих фахівців - рекламників, маркетологів, таргетологів, які готові взятися за роботу. Потрібно ввести найнятого фахівця в курс справи та поставити мету, щоб він почав працювати у потрібному напрямку.

Плюси такого “in-house”-варіанту такі:

  • Після того, як фахівець освоїться і вникне у всі особливості вашого бізнесу, він з більшою ймовірністю зможе максимально поринути у сферу проекту, щоб видавати очікувані результати. Внутрішні співробітники, як правило, мають глибше розуміння продукту, основних цінностей та філософії компанії.

  • При добре побудованій структурі компанії спілкування всередині організації відбувається оперативніше. У штатного фахівця завжди є можливість уточнити важливі моменти, просто звернувшись до колег. Це впливає на підвищення швидкості та гнучкості роботи над проектом.

  • Керівник завжди матиме можливість оперативно комунікувати з підлеглим, цікавитися просуванням та іншими нюансами.

Наявність "свого" фахівця або команди, які працюють на вас на постійній основі, гарантує велику відданість маркетинговим цілям компанії. Природно, за умови, що інхаус-співробітник буде зацікавлений виконувати свою роботу максимально ефективно, а не просиджувати штани "з 9 до 6" в очікуванні місячної зарплати.

Проте, найм висококласного професіонала коштуватиме копійчину. До офіційної зарплати варто додати інші витрати, такі як обладнання робочого місця, соціальні виплати та інші офісні блага.

Багато компаній мають дуже односторонню думку щодо управління штатним PPC-менеджером. Вони не завжди враховують обсяг ресурсів, необхідних для залучення хорошого фахівця, підтримки його мотивації та покращення навичок для отримання максимальної віддачі.

До недоліків in-house співробітництва можна віднести:

  • Тривалий процес адаптації працівника. На вивчення спеціалістом нового продукту та всіх нюансів вашого бізнесу потрібні місяці, а іноді навіть роки. А ще пошук та найм!! Це потребує великих витрат часу та ресурсів.

  • Управлінські моменти. Наймаючи спеціаліста у штат, ви берете на себе відповідальність за його навчання та коучинг. Якщо фахівець після курсів, то що може запропонувати без повноцінної практики? Теорія — річ хороша, але її, відверто кажучи, недостатньо для вибудовування робочої конверсійної рекламної кампанії. А щоб упевнитись у компетентності співробітника, доведеться пройти з ним від А до Я хоча б одну рекламну кампанію. Не забуваємо, що інтернет-маркетинг змінюється зараз зі швидкістю світла, і щоб не поступатися конкурентам, доводиться постійно вчитися та вдосконалюватись. Добре знати нішу бізнесу — це серйозна перевага, але вона не спрацює, якщо фахівець не розвиватиметься і у своїй галузі. Тут потрібно передбачити навчання співробітника – семінари, курси підвищення кваліфікації, регулярні конференції.

  • Витрати. До них відноситься фонд заробітної плати, податки та оформлення до штату, соціальні виплати, організація робочого місця, купівля недешевого програмного забезпечення – все, що необхідно для утримання штатної одиниці.

Агентство на аутсорс: особливості співробітництва

До агентства звертаються, як до компетентної організації, що має великий досвід роботи з рекламними кампаніями та просуванням. У його особі компанії шукають надійного партнера, на якого можна перекласти частину організаційних питань, пов'язаних з маркетингом. Вибір агентства здійснюється за різними критеріями — репутацією, кейсами, комерційною пропозицією, відгуками тощо.

У співпраці з агентством можна виділити такі плюси:

  • серйозний кадровий відбір, що включає працівників різних спеціалізацій;

  • широта знань, що базується на різнобічному досвіді співпраці з іншими сферами бізнесу;

  • безперервна робота над проектом, на яку не впливають лікарняні та відпустки працівників;

  • повне покриття витрат на необхідний інструментарій під час роботи з рекламою;

  • постійний мозковий штурм - спілкування з колегами, поради, рекомендації інших спеціалістів;

  • невисокий поріг індивідуальної відповідальності співробітників, що дозволяє пропонувати сміливі нестандартні підходи та рішення;

  • чіткий контроль таймінгу та планування;

  • обов'язкове тестування нововведень та використання у проектах вже відпрацьованих практик;

  • максимальна автоматизація процесів за рахунок програмного забезпечення.

Природно, кожне шановне агентство зацікавлене у довгостроковій та успішній співпраці з клієнтами, тому ефективно працює на результат без додаткових мотиваторів та плюшок.

Що стосується підводних каменів співробітництва на аутсорсі, то вони також мають місце.

До мінусів роботи з агентством можна віднести:

  • Необхідність підписання Договору, надання допуску до внутрішньої конфіденційної інформації компанії, яка може знадобитися агентству для роботи. Найменший контроль.

  • Природно, на аутсорсі багато завдань залишаються поза вашим контролем. Але це не стане недоліком, якщо ви вибрали агентство з гарною репутацією.

  • Ви не будете єдиним клієнтом агенції, а отже, і на пріоритетність розраховувати не варто.

Який варіант вибрати для свого бізнесу?

Одним із головних критеріїв, яким керуються в даному випадку власники бізнесу, є розмір витрат. На перший погляд може здатися, що штатна одиниця коштує набагато дешевше, ніж послуги агентства. Однак, якщо розібратися, то вийде зовсім навпаки. Щомісячний оклад найнятого фахівця + соціальні гарантії + облаштування робочого місця + підвищення кваліфікації = буде досить пристойна сума. Тоді як підряднику ви оплачуєте виключно за виконану роботу.

Аутсорс для більшості компаній набагато рентабельніший. Виняток становлять лише великі корпорації, які можуть собі дозволити утримувати власний відділ маркетингу та реклами.

Деякі компанії відмовляються від того чи іншого виду співробітництва через міфи, які давно варто розвінчати. Наприклад, всі зовнішні підрядники працюють за одним шаблоном, не вникаючи в індивідуальні особливості бізнесу. Можливо, ще залишилися такі некомпетентні організації, проте шановані агенції давно працюють у форматі perfomance-маркетингу. Вони орієнтовані досягнення конкретних поставлених вами цілей. І для цього вони ретельно опрацьовують усі ключові моменти рекламної кампанії — цільову аудиторію, УТП, купівельні тригери. А також попрацюють із сайтом, сторінками у соцмережах, дадуть рекомендації тощо.

Інша помилка стосується штатних фахівців, яких часто підозрюють у роботі від зарплати до зарплати, а не результату. Хоча тут все залежить від корпоративної культури компанії, її системи мотивацій, і в цілому, системи управління персоналом.

У будь-якому випадку слід ретельно зважити всі за і проти.

Коли необхідно вдаватися до аутсорсингу:

  1. Ви не бачите бажаних результатів від свого співробітника/команди.

Якщо розпочата рекламна компанія не дотягує до оптимальних результатів, і триває вже кілька місяців, настав час задуматися про аутсорс. Якщо вона не оптимізується для підвищення ефективності, поставленої мети досягти не вдасться. Аналіз результатів маркетингових зусиль важливий успіху діяльності як внутрішніх, так і зовнішніх спеціалістов.

  1. Ваші спеціалісти перевантажені роботою.

Одна людина, яка відповідає за весь маркетинг, не впорається з поставленими завданнями. Просування включає величезну кількість різних видів діяльності - пошукова оптимізація, реклама, копірайтинг, графічний дизайн, лідогенерація, аналітика та багато іншого. Бути профі у всіх областях нереально, щось обов'язково сильно страждатиме.

  1. Не ведеться звітність рекламної кампанії.

Ви отримуєте надходження нових заявок, але не знаєте, звідки вони прийшли. Багато маркетингових кампаній будуються за принципом "все і відразу", але зрештою так і незрозуміло, що спрацювало. В результаті частина бюджету витрачається марно, а рекламні зусилля не дають максимальної віддачі.

  1. Орієнтація на завдання, а не стратегію.

Публікації у соціальних мережах заради активності – це не стратегія. Пошукова реклама, бо конкуренти мають - це теж злив грошей. Обов'язково має бути чітка мета та стратегія її досягнення.

  1. Вы использовали традиционный маркетинг.

Якщо ви весь час рекламувалися на радіо чи бігбордах, а тепер вирішили перевести цю діяльність у цифрову форму, треба поцікавитися, чи готові до цього переходу ваші співробітники?

 

Коли слід залишити інхаус-фахівця/відділ:

  1. Ваша компанія не має проблем із залученням потенційних клієнтів, ваш бізнес активно зростає і розвивається.
  2. Ваша поточна команда успішно займається всіма аспектами цифрового маркетингу.
  3. У вас є внутрішня система звітності, що дозволяє відстежити життєвий цикл кожного клієнта з першого контакту.

Не варто виключати і комбінований варіант, коли є внутрішній спеціаліст-маркетолог і зовнішній підрядник. Маркетолог займається роботою всіх ваших підрядників - рекламників, копірайтера, дизайнера, поліграфістів і т.д. Справжні професіонали неодмінно налагодять співпрацю, щоб досягти бажаного результату.

Універсального рішення немає. Ви можете випробувати всі зручні варіанти, щоб знайти модель, яка вам найбільше підходить.


 

Задати питання

Є питання по статті? - Задайте їх нам, ми з радістю відповімо Вам!

Читайте також: